تصفیه آب کشاورزی

دستگاه آب شیرین کن کشاورزی :

یکی از کاربردهای مهم دستگاه تصفیه آب صنعتی ، استفاده جهت مصارف کشاورزی می باشد. در دنیای صنعتی امروزی، صنعت کشاورزی نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر از حالت سنتی خارج شده و حالت صنعتی و مکانیزه به خود گرفته است.

به همین دلیل کشاورزان و باغدارانی که از دستگاه آب شیرین کن و آب تصفیه شده در آبیاری استفاده می نمایند ، دارای محصول با کیفیت تر و همچنین افزایش میزان محصول شده اند و توانسته اند سهم بسیار بیشتری از بازار فروش را به خود اختصاص دهند.

امروزه استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی در گلخانه ها و باغات پسته امری بسیار ضروری می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه دستگاه آب شیرین کن کشاورزی و گلخانه مراجعه نمایید.

دستگاه آب شیرین کن کشاورزی (دستگاه تصفیه آب کشاورزی)، دستگاهی است جهت شیرین سازی آب چاه و یا آب دریا برای آبیاری زمین¬های کشاورزی، باغ و گلخانه…
میزان و کیفیت مناسب آب مورد مصرف در صنعت کشاورزی و پرورش گیاهان امری بسیار حیاتی می¬باشد. کیفیت آب در فرآیند فتوسنتز گیاهان نقش موثری دارد و در صورتی که آب از کیفیت مناسبی برخوردار نباشد، املاح موجود در آب روزنه های گیاهان را می¬پوشاند و به مرور سبب کاهش رویش، کاهش گلدهی، کاهش تولید میوه و در نهایت منجر به خشک شدن محصول می¬گردد.
با کمبود منابع آب شیرین و کاهش سطح آب های زیر زمینی و همچنین شوری بالای آب به مرور کیفیت آب چاه و آب در دسترس کاهش پیدا کرده است .
این امر سبب کاهش تولید و کاهش کیفیت محصولات کشاورزی و گلخانه ¬ای شده است.
کیفیت آب مورد نیاز جهت آبیاری گیاهان و محصولات کشاورزی
آب موردنیاز هرکدام از محصولات کشاورزی من جمله محصولات گلخانه¬ ها، باغ پسته، کشت توت فرنگی و … از لحاظ کیفیت آب می¬بایست حتما دارای املاح پایین باشند و TDS آن کمتر از 500PPM باشد.
همچنین غلظت کربنات و بی کربنات و سدیم آن باید بسیار پایین بوده و فاقد هرگونه عناصر سمی همچون کلر و برم باشند.
برای مثال جهت کشت توت فرنگی، شاخص املاح آب باید کمتر از 400PPM باشد. همچنین برای آبیاری باغ پسته یون کلر و یون بور باید صفر باشد و قلیائیت آب پایین باشد.
استفاده از آب چاه با قلیائیت بالا، یکی از مهمترین دلایل کاهش کیفیت و کمیت تولید پسته در استان کرمان می¬باشد.
کیفیت آب در محصولاتی که توسط آبیاری قطره ای، آبیاری می¬شوند نیز بسیار مهم است. آب با کیفیت پایین و املاح بالا سبب کیپ شدن قطره چکان¬ها و ادوات آبیاری می¬شود.

آب شیرین کن کشاورزی :
یکی از کاربردهای مهم دستگاه تصفیه آب صنعتی ، استفاده جهت مصارف کشاورزی می باشد. در دنیای صنعتی امروزی، صنعت کشاورزی نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر از حالت سنتی خارج شده و حالت صنعتی و مکانیزه به خود گرفته است. به همین دلیل کشاورزان و باغدارانی که از دستگاه آب شیرین کن و آب تصفیه شده در آبیاری استفاده مینمایند ، دارای محصول با کیفیت تر و همچنین افزایش میزان محصول شده اند و توانسته اند سهم بسیار بیشتری از بازار فروش را به خود اختصاص دهند. امروزه استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی در گلخانه ها و باغات پسته امری بسیار ضروری می باشد.
مشاوران شرکت تکاب پیشرو پویا به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در زمینه طراحی و ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی آماده جهت هر گونه طراحی مشاوره و نگهداری سیستم های اب شیرین کن می باشد.همچنین این شرکت عرضه کننده و وارد کننده مستقیم برند تراست واتر تحت لیسانس کشور کانادا می باشد در بسیاری از تجهیزات و مواد شیمیایی مربوط به صنعت آب فعالیت دارد.

تاثیر شوری آب بر روی کاهش تولید پسته ونتیجه استفاده از دستگاه تصفیه آب کشاورزی
از پسته به عنوان گیاهی بادوام در برابر شوری یاد می شود. درست است که این نکته یک نقطه مثبت برای درخت پسته محسوب می شود اما در برخی موارد باعث بروز اشتباهات محاسباتی و همچنین اظهار نظر های نادرست و ناروا شده است .
به صورتی که برخی از افراد این تصور را می کنند که افزایش شوری آب هیچ ممانعتی برای رشد درخت و تولید پسته درست نمی کند.
بدلیل عدم شناخت و معرفت این افراد نسبت به آبهای شور،آبهای ۵ یا ۶ هزار میکروموس را نسبت به آب آشامیدنی شور به حساب نمی آورند وبه این دلیل که این آب ها اثر سو بر تولید پسته ندارند، بر این اساس به این نتیجه می رسند که که شوری آب تاثیر منفی بر تولید نخواهد داشت
این در شرایطی است که که مطالعات موسسه تحقیقات پسته کشور حاکی از ان است که، شوری آب فقط تا مرز ۸۰۰۰ میکروموس بر سانتیمتراثر سو بر تولید پسته نداشته اما از این حد به بعد باعث کم شدن کارایی و بازدهی می شود. براورد تابع تولید آب در موسسه تحقیقات پسته کشور حاکی از آن است که که زیاد شدن شوری آب از مرز ۸۰۰۰ به به بعد به شرح جدول ۱ عامل کم شدن کارایی پسته می شود. این جدول بر پایه مقدار مصرف آب ۸۵۰۰ متر مکعب در هکتار در سال مدون شده است
برای باغات پسته با خاک های سبک و متوسط و ارقام فندقی، احمد آقایی و اکبری، استفاده از آب باشوری های بیشتر از ۱۸۰۰۰ میکرو موس توجیه اقتصادی ندارد زیرا مقدار کارکرد در هکتار محصول کمتر از مقدار معادل هزینه جاری (۳۶۰ کیلوگرم در هکتار) است. بنابراین خاموشی چا ها با EC های بالاتر از ۱۸۰۰۰ برای تمام خاک ها و تمام ارقام پسته سفارش می شود. برای باغات با بافت خاک سنگین و رقم کله قوچی این آستانه اقتصادی حتی کمتر می باشد. بر اساس نتایج جدول ۱، آبیاری باغات پسته با خاک سنگین و رقم کله قوچی با آب های با EC های بیشتر از ۱۵۰۰۰ به صرفه اقتصادی نیست

بعضی از موارد استفاده از دستگاه آب شیرین کن اسمز معکوس ( دستگاه تصفیه آب ) تهیه آب شرب از آب چاه شیرین سازی آب دریا تصفیه آب و تامین آب جهت مصارف مرغداری و دامداری و کشاورزی تامین آب مورد نیاز صنایع نفت و گاز و نیروگاه تصفیه آب آزمایشگاه ها و بیمارستان تامین آب صنایع همچون صنایع غذایی ، صنعت پلاستیک سازی ، شیشه سازی و ….

اثرات خشکسالی های پیاپی در بخش کشاورزی ایران
📍در چندین سال اخیر به دلیل استفاده بی رویه از ذخایر زیرزمینی، خشکسالی های پیاپی، منابع آبی زیرزمینی رو به کاهش است. آب های بسیاری از مناطق در ایران شور شده و TDS آب بالا رفته است، برخی مناطق کشور که دارای خاک حاصلخیز است، به دلیل وجود املاح زیاد و شور شدن آب، کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی را بسیار پایین آورده است و نشان دهنده ی این است، که آب با TDS پایین از اهمیت بالایی در کشاورزی برخوردار است.
📍منابع تامین آبی، که شامل بی کربنات و اهن هستند، قبل از آبیاری حتما باید تصفیه شوند و استفاده از دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس میتواند در بخش کشاورزی و گلخانه ها بسیار مهم و ضروری باشد. خوشبختانه استفاده از دستگاه آب شیرین کن در گلخانه ها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است. به ویژه در کشت محصولاتی چون زعفران، پسته، بادام، توت فرنگی.